Tuesday, March 9, 2010

jiwaku gundah gulana

arini aku telah membuat keputusan yg aku tatau laa keputusan yg tepat atau tidak..
jiwaku gundah gulana..
atiku berbelah bagi..antara anak dan kerjaya..
fikiranku sesak fikirkan masalah..
dah cuba pujuk ati,jiwa dan fikiran..
tp masih lagik melekat menghantui aku!
yg pasti keputusanku tadi pastilah memihak kepada buah atiku itu..siapa lagik kalo bukan aariz?
huh susah betul nak buat keputusan kan?
mmg ler aku pentingkan anakku..tp aku risokan juge reputasiku..
ada lagi ke peluang sebigini lepas ni? peluang tuk ke sana bukan senang..
tp masalahnya aku tak dapat bayangkan tempoh sebulan yg perlu aku lalui tanpa aariz..
sedangkan setakat seminggu aku perlu ke India aku tolak mentah2..ni kan pulak sebulan..
tanye hubby, die tak kesah..
tanye mamaku, die kesiannkan aariz..
atiku melonjak2 nak pergi..dah lama ku idamkan..
jiwaku pula meronta2 suh tolak..
sebenarnye aku takde laa terpk2 sangat isu ni..aku dah pon tolak..
tp mungkin disbbkan kata2 bos aku ptg tadik yg agak menyedapkan hati, aku diberi peluang sejam tuk bagi jawapan sebelum die meeting malam ni..
sejam fikir..sejam tenung wajah aariz..ahhh tak sanggupppppppppp!!!
aku pasrah..tidak BOLEH pergi adalah jawapanku beri tadi..
aku bukan tak mahu..tp aku tak boleh..aku tak boleh tinggalkan aariz..
sudah lah jiwa..sudah lah hati..
tak perlu difikirkan lagi..
cukupppp cukupppp lah menghantuii...pergi lah ko pergiiiiii...jangan hantui fikiranku lagi...!!!!

aku nak pergiiiiiiiiiiiiiiiii!!! tp aariz?
benci dengan diri sendrik..kenape nak fikir2 lagi? u've made ur decision!

8 comments:

  1. Takpelah mama semut...peluang kerja tu mungkin ada di masa hadapan tapi peluang melihat anak membesar takkan ada ulang tayang, bayangkan sebulan apa yang aariz akan berjaya capai? don't miss it mummy! Doalah banyak2...mmg la rasa rugi tak pergi tapi tak rugi pun kan...aariz lebih memerlukan bersin semutnya okeh... ;)

    ReplyDelete
  2. hehehe..betul jugak tu..
    saye dah ok dah..tadik je dok terpk2..sekarang perasaan dah back to normal..saya dah buat keputusan yg tepat!
    huhu tak sangke mama maryam sampei jugak ke sini..mekaseh..

    ReplyDelete
  3. ohh da ok?baguslah..mungkin ini keputusan terbaik ek? :)
    itulaa...anak memang jatuh no.1 kan dalam hidup kite :)

    ReplyDelete
  4. anggapla ini satu pengorbanan yg kita dah buat untuk anak kita....peluang tu insyallah akan dtg juga,mungkin dlm bentuk yg lain!!Insyallah...jgn terkilan sgt....

    ReplyDelete
  5. sebulan??? mmg lah sgt tepat ur decision tu!

    ReplyDelete
  6. wah susahkan nak buat keputusan kehendak sendiri ngan kepentingan anak.. apapun2 sure punya anak yang menang... xpe la.. insyaALLAH ada rezeki yang lain nanti... u've made a right decision dear.. dont worry. ni baru la pengorbanan namanya.. :)

    ReplyDelete
  7. kalau aku pun aku tak pergi ila.. anak lebih penting.. jangan sedih2 k.. ada rezeki, lain kali insyaAllah peluang datang lagi..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...