Daisypath Anniversary Years Ticker
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

Thursday, April 22, 2010

sudahkah anda melunaskan tanggungjawab anda?

alhamdulillah legaaaaaaaaa...baru je aku menyetelkan e-filingku..
gumbira gumbiraaa...kalo tak, asik dok seriau je otak ni 'e-filing tak buat lagik', 'e-filing tak buat lagik'..sampai terbawak2 dalam mimpi ok?
yer aku tau memang skejap je nak wat e-filing tu..masalahnye aku dok bz ngan keje, pehtu dok asik tertangguh2 nak kutip/carik balik resit2 lama..adeh bleh pening tau otak dok selongkar n geledah resit2 lama ni..dah ler aku ni suka simpan resit, banyak gila resit aku simpan..tp berterabur..haih! aku kene susun balik laa resit2 aku..mana tuk claim, mana tuk pengecualian tax, mana tuk simpan sebagai rujukan masa depan..dan mana tuk dibuang! haha.. berusahalah ila!
kekonon nak tunggu gaji..berdebar2 tau isi e-filing ni..tkt tak cukup yg dah berbayar, kene plak aku tambah bayar..duit dalam bank tinggai ciput je ni..nak kene tunggu gaji..adeh gaji plak masuk minggu depan..abeh cemano?
tp malas nak tunggu2 lagik..takut nanti lagik tunggu lagik kalut..so aku pasrah je tadik isi, dannnnnnn alhamdulillah! ada laa rezeki tuk hadiah birthday aariz nanti..insya Allah..
tak sesia aku membayar zakat bulan2 potong gaji..at least takde laa cam tahun lepas, aku kene bayar lagik kat derang..tahun ni alhamdulillah, derang plak kene bayar balik kat aku..sungguh puas ati!
bageimana pula kamu? sudah kah melunaskan tanggungjawab anda?

3 comments:

  1. yes, i pun sudah atas bantuan daddy..keke.. i = malas ;) tgh tggu refund nie, agak nyer tahun bila lah diorg nk antar chq ek

    ReplyDelete
  2. haa tu laaa..harap2nye takde laa sampai thn depan baru dapat chq..tp kalo nak cepat, senang je pi trus LHDN mintak refund..tayah tunggu derang pos

    ReplyDelete
  3. aku pon tggu refund thn lepas aku sogan nk mintak refund sbb sikit beno pcb nye..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...