Daisypath Anniversary Years Ticker
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

Sunday, January 24, 2010

misi ari ini

pagik tadik tangan montel si aariz tersepit pintu laci almari tv..
dah lama ku usha si aariz ni gemar bukak tutup semua pintu dalam rumah ni..
dah lama nak mencarik safety lock/latch tu tp asik laa terlupa makcik ni..
kekdahnye arini ku setkan tujuan keluar tuk mencarik latch/lock dan barang2 'keperluan' incik kecik aariz..
oh first arah tuju kami ialah ke carefour tropicana city..sbb mama ternampak carefour promotion dynamo 4.7kg rm19.48 je..trus menuju ke sana..lepas tu nak carik buai, kat carefour takde yg kami nak..maka ke tesco mutiara damansara laa plak kami..

checklist kami arini:

1. drawer lock/latch - tercapai
puas keliling carrefour and tesco..tettt tak jumpe..last2 jumpe kat planet enfant..
uihh makcik ingatkan murah je..mahelll okeh! takpe..demi keselamatanmu aariz, kurelakan jua duit daddy mu terbang..hehe

yey, lepas ni aari sure dah tak bleh nak bukak pintu2 itu semuaa..

2. pool - tercapai tp dapat lagik hebat
tujuan asal nak carik pool cam kat rumah fatih..[ni gara2 pi birthday party athirah smlm, si aariz suka btul main dalam pool athirah tu..bagus jugak beli satu tuk aariz supaya die leka takde laa die sebok nak 'nolong' aku kat dapor]..carik punye carik, pilih punye pilih, sekalik ternampak laa plak satu gym menarik ni..harge jauh lagik murah dari pool yg aku dok sebok belek2..tak jumpe pon yg colourful cam athirah punye..alang2 tak jumpe yg berkenan, aku trus sambar gym menarik yg aku jumpe tu..tkt gak nak beli sbb dalam kotak, just tgk gambar kat luar kotak tu je..takut laa tak bezz kan..tp alhamdulillah, sampai je rumah, En. Daddy semangat mengepam dan taraaaa..lihat lah benda alah yg aku suke gak ni:

pool kat rumah athirah(gambar atas)..tak jumpe pon camni..last2 jumpe yg bawah ni:

haa yg ni aku tak perlu risau aariz akan tertonggeng atau pon pepandai kuar dari pool kan? sah2 die mmg tak bleh kuar dari menda alah ni..haha mak sukeeeee!

3. buaian aariz - tercapai
aariz lately ni amatlah payahnyeh nak tidokan die..sampai babysitter suh bawak balik buaian tidokan die..aih takde keje laa plak nak usung sana usung sini buaian tu kan..oleh itu kami sebulat suara bersetuju tuk mencarik satu lagik buaian tuk aariz..harap2 lepas ni lama laa sket aariz tido..

4. toiletries aariz - tercapai
time ni la plak barang2 die nak habez..nak tunggu kitorg shopping groceries ujung bulan, lama lagik..takkan nak biar anakku mandi tak bersabun dan perut kembung tak berminyak? beli beli!

5. air water chestnut pemangkin susu aariz -tercapai
ada org pesan minum air ni bleh membanyakkan susu bdn..sebbayek air ni sedap, maka bleh lah dibeli banyak2..dari aku beli satu tin sehari, lebeh baik aku beli sekaton..so jimat ler sket kan..


6. walk n ride - tak tercapai
aariz dah start tolak2 kerusi..tkt terbalik je..kerusi takde roda kan..so kene laa carik satu yang ada roda tuk die tolak2..dah jumpe dah satu yg aku berkenan..[eh ni saper yg nak gune ni? aariz ke mak die?]..pilih2 punye pilih, tetibe terasa nak jenguk kat toys'r us..dah settle semua, so cargas laa kami ke toys'r us..skalik pi, belek punye belek, tgk rege cam tak puas ati plak..so patah ler balik kat carefour..kat carefour rasa cam murah lagik..skalik scan, upenye same je..langsung tak amik, sbb yg kat carefour tuh kotak die cam dah buruk sket..kotak je pon, isi nye ok aku rase..tp tu laa..sbb rase tertipu..kat situ harge die lain, bila scan lain..trus taknak amik..takpe, len kali laa carik plak..nak ke toys'r us balik, penat laa plak..len kali laa plak mama carik tuk aariz k..sabaaa

haa budak ini tamo dok dalam tu..

ini yg dia mahu..berdiri! aduyai laa anakku..macam laa tere sangat..tkt terlentang ke belakang je..aariz, blakang tu besi, sakit tau kalo jatuh..

15 comments:

  1. u g rumah fatih tp ezan xsempat nk jumpa.. or ezan je yang xperasan... kalo x.. leh kita kenal.. rugi2.. uwawawa....

    ReplyDelete
  2. itu laa..tak perasan lak u ada kat sana..i balik kol 5:30..u kat sana kol brape? blogger yg i perasan mel n her son mika..yg lelain i tak terperasan..

    ReplyDelete
  3. wahh tula pool yg aku maksudkan kt ko ilaaa..inflatable tu..aku taktau nk sebut bagaimana kekeke..kaher nk blikan kat basil.tp konpom anak aku ngamok dlm tu ..hahaha..tu aariz mesti kejap je tu..i bet :P
    weh pool tu kt toys r us adolaaaa..yg cm fatih tuu rm24 je

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. kekekekkk kiut jek aariz diri dlm troli tuh.huuu tp bahaya gak tu beb.kna tgk2 sokmo la jwbnyerr

    wehh berkesan ek water chestnut tuh?
    hoo nk beli lah...nk kasi berganda2 double susu ku ;p

    ReplyDelete
  6. lupe nk ckp...basil wpon aku belikan die playskool tonka tu,...die tolak kerusi gak hahahaha

    ReplyDelete
  7. lawanya pool aarizzzzzz! nak jugak lah! beli dkt mana tu ila? and brapa harganya? share sket! :P

    ps : ive left u a msg in FB with my number. nanti u miscall ke msg i ke ape ok. kita set a time & place to meet! :D

    ReplyDelete
  8. dear.. teruja la pulok tengok poll tuh.. cam nak gater2 dgn anak nak mandi .. ehehe

    tag tulisan tangan kidal aku

    ReplyDelete
  9. agak2 pool tu kalo kena gigit bocor tak??aariz...apa klas tgk org yang tolak dia je ek..nak gak usha2 kat depan..cayala ariz!!

    ReplyDelete
  10. mancet: yer mancet! u r soo rite! anakandaku itu hanye bleh tahan 5 min saje..lepas tu "uwaaaaaaaaaaa!"..tp kalo tabur semua toys dalam tuh, lama sket laa die leka dalam tu..aha aku tadik pi toys'r us lagik nak amik dah playskul walk n ride tuh, lepas tu letak balik..kad toys'r us tak bawak laa plak..n kebetulan daddy die kater takpe kita beli len kali je..kita test basilnye tonka truck dulu, die nak tak tolak..tkt kang beli2, die tamo kan..aha nanti mau test tonka truck basil bleh?

    zehan: yer sangattt!! mmg terasa bertambah2 laa sket susu..try try!

    thara: murah je! rm29.90 kat carefour tropicana city..tak sure plak carefour tmpt lain ada ke tak..bleh try carik kat carefour lain..okeh nanti i check fesbuk

    lana: hehe itu laa kan..slalunye maknye yg lebeh dari anakk..biase lah tuh kan..tp yg ni tak bleh masuk air..n maknye pon tak bleh masuk..kalo masuk, alamatnye meletop kot benda alah tuh..

    makteh: aduyai mintak2 jgn ler die geget..so far budak kicik itu takde gigi lagik..so tak risau sangat die akan geget sampai bocor kan..setakat isap2 tu dah nampak dah malam tadik..ahaaa..macam laa kalo dok kat seat tuh takbleh usha2 kan..biasa la die..nak tunjuk hero..

    cik atul: aku pon jeles..masalahnye aku tak bleh masuk..kalo bleh, lama dah aku join aariz masuk skalik dalam tu..bleh?

    ReplyDelete
  11. thanks ila & family for coming!
    laaa aku ada pool/play gym mcm yg ko beli ni! athirah dpt prezen littlewhiz aritu (sbb ko vote ;p) cuma tak pump aje sbb aku takut sempit rumah huhuhu.. kalo tak boleh main ramai2 ari tu hehe.. beli la ball byk2 letak dlm tu, baru masyukkk :D

    ReplyDelete
  12. haha..sebijik maryam nye gym tuh..naik pitam saye pam kan..huhu lengoh kaki nih..last2 hari pertama aja xcited..pastu die tak layan dah..tak berbaloi usaha saye..sedey..sedey..:(

    ReplyDelete
  13. fatih: sesame..suke je aku nak makan2 free ni kan..haruslah aku datang..keh keh..oh athirah dapat laa jugak prezent tuk baby comel tu? wah wah!! congrats!! tak sesia mengevote! hehe..thanks sudi invite kami!

    ndr: huhu yer incik suami saya itu pon separuh pengsan gak mengepam! pakai pam kaki sama ler macam awak tu..tu laa saya nak belikan pam motor, tak mampu laa..mahal sangat..hehe..yer same laa ngan anak saye..ari pertame saje excited..ari ke-2 kurang sket, esok lusa ntah2 langsung tamo masuk dah situ..aduyai

    ReplyDelete
  14. alaaa tak sempat nak jumpe ko kat umah fatih...aku datang lambat la sebab tunggu asri habis keje huhu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...