Daisypath Anniversary Years Ticker
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

Friday, January 8, 2010

Addicted

addicted case 1.
i'm sooooo addicted to Grey's Anatomy! helppp!!
dulu aku setakat layan di tv je..walopon aku suka, tp kalo termiss tak kesah pon..
sekarang? wuhuuu aku tgh marathon grey's anatomy!
i'm done with 3 seasons, 3 more seasons to go!
gila kan?
alkesahnye, sebenarnyeh nak ganti grey's anatomy season 5 & 6 angah yg En. Daddy tak sengaje terhilangkan from her lappy..
aku yg teringat adikku ada simpan semua apisode grey's anatomy, trus mintak die burnkan..
skalik aku pon gatai buat satu lagik copy tuk aku..season 1-6..
ilang season 5 & je, aku ganti season 1-6...
aku pulun dok tgk pagik ptg siang malam..
tgh mengepam, tgh aariz tido, even tgh keje pon aku tgk! [gilaaaaaaa curik tulang tul aku..]
sementara keje tak banak, bleh laa kan..tuk ilangkan ngantuk..lagik2 keje shift malam ni kan..[oopss mati aku kalu bossku tahu]
walopon episode tu dah aku tgk, aku tgk balik..
bila tgk episode by episode, season by season, baru laa nampak kesinambungannye..
kalo dulu dok tgk, eh tetibe ada muka baru..tetibe org ni gado..tetibe meredith baik balik ngan derek..tp aku layan je..
sekarang, baru aku tahu jalan citer sebenar..keh keh
dulu takde laa nak syahdu syahdan sangat ke kan..
sekarang ni tak tahu lah...emosi sungguh aku tgk citer tu..
marah, sedeh, geram, suspen, kelakar, macam2 perasaan tgk citer tuh..
kalo citer pasal baby ke,ibu mengandung ke, meleleh air mate..truk tul..
mmg berhantulah citer ni..susah nak stop..camner ni?

addicted case 2
aariz sangat lah suka makan manis2..
alhamdulillah! akhirnye ku temu jua ape yg aariz suka sekarang ni..bubur nasi+jagung blend.
dulu, die hanye akan laju makan bila ku suap nestum rice with apple n cranberry..sbb manis..berkotak2 aku beli nestum tu..try beli nestum biasa, yg murah sket, tamo plak die..
tapi aku risau sbb nestum ni kan baby cereal with milk, ada susu lembu..
tak elok ler die makan banyak2 sangat..kalo tak bagik, takkan nak biar die lapar plak kan? menda lain mmg die tak suke..
pernah ler aku try puree in jar heinz tuh..die tak suke..siap ketap2 bibir tamo kasi aku suap..[pandai betul dia]
aku buatkan homemade puree pon die tak suka jugak..buat bubur blend ikan/ayam/ikan bilis pon tak minat jugak..makan 2 3 suap pastu tanak dah..
tatau ape yg die sukaa..
disebabkan aariz demam seminggu tak baik2..siang ok, malam demam truk..pastuh batok2 truk, maka aku stop dulu makan2 ni..kasik susu je sepanjang ari..
tp bila babysitter ngadu aariz lapar, die suap nasik n nestum baby lain yg die jage, aariz makan beria..aih naik seriau aku, trus aku gigih buat bubur nasi + jagung blend..
fuuhhh legaa..laju die makan, siap tak cukup, kene tambah lagik..so pepagik aku bekalkan aariz bubur nasi+jagung supaya babysitter die tak suap menda2 lain..
sekarang baru ku tahu, aariz suka yg manis2 je..
so kalo nak wat bubur tuk aariz, kene campurkan ngan menda manis2..but of course no added sugar for u aariz..and no madu2..
lepas ni nak try taruk pumpkin sweet potato[tp tunggu die 8 bulan dulu laa kot]..eh tp tak kembung ke kalo baby makan pumpkin? org2 tua kater pumpkin kembung..ye ke?
eh tapi kalo manis2 ni tak hyper ke plak die nanti ek? isk

8 comments:

  1. Hye Ila! Stumble upon ur blog bila baca blog Farah.. anak i suka giler kalau letak pumpkin dalam bubur dia.. n now lagi satu favourite dia ialah green peas.. good luck trying :p

    ReplyDelete
  2. ila..kalau camtu ko campurkan bubur nasi+epal,sweet potato ke pear ke..mesti aariz suka jugak..afif pon suka manis2 dulu..skang ni baru tekak die leh terima ayam ke ikan ke.

    ReplyDelete
  3. baru try bagi bb bubur+pumpkin so far bb ok jek x kembung.. tengok bb kot.. tapi my MIL mmg bising la bila tengok lana bg pumpkin kat bb..

    ReplyDelete
  4. aah ila pumpkin pon manis,,apple lagi.mmg sodap..carrot pon same..potatoes..
    campo je sume dlm bubur nasik die

    ReplyDelete
  5. ish laen2 baby mmg laen2 ragam kan. i baca ur commentators dkt sini, ramai yg soh campur dgn apple kasik manis. tapi aydein kalau kasik mkn apple pureed, die tak suke juge pasal masam kot. padahal i dah carikkan fresh sweetest apple utk dia. haihs anakku itu. kalau u blend dgn jagung, u rebus jagung dulu ke, u beli yang jagung dalam cans tu?

    btw Greys mmg best! dulu pon i addicted masa die show dkt astro. pastu season die dah habes, pastu i dah tak follow dah haha. nak all ur Greys seasons pls! jom jumpe!

    ReplyDelete
  6. kem: hey kem..kem netball/fom? kamu kah itu? lama tak jumpe..

    farah:haa aku nak try lepas ni..nak habeskan stock jagung ni dulu..

    lana: oh ek? takpe..i nak try gak pumpkin sbb mancet ckp sedap n manis..

    muni: ye muni..i tahu carrot manis..tp ada gak carrot tak manis..dolu2 masa aku kecik aku sangat tak suke carrot! sbb aku rasa carrot pahit..bleh ke? aku dah besar baru start blaja makan sayur2 ni

    mancet: yer mancet nanti aku try..mekaseh sifu..ko mmg sifu aku segale2..hihi

    thara: i rebus jagong tuh masuk skalik dalam bubur die..tp bubur tuh masak dulu biar sampai beras dah kembang baru masukkan jagung..bukan jagung dalam tin..tak brani nak kasik benda2 dalam tin..bagik yg fresh..nak ke? jom! bleh je..kalo u betul nak, i bleh copykan dulu nanti jumpe trus kasik je

    ReplyDelete
  7. ooh lepastu baru blend bubur + jagung yang dah rebus tu eh? ok ok nak try lah! misti aydein sukaaa :D

    okeh. saya kunci niat sayaaa! haha. ye confirm nak greys tu. nak jumpa dkt mana ni? bila? u nak kasik teros ni, FOC ke ni? hahaha :D

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...