Daisypath Anniversary Years Ticker
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

Tuesday, February 10, 2009

Char Kuey Teow Mali's Corner

last sunday nite En. Hubby n aku pi Mali's Corner, jalan malinja, wangsa maju semata2 nak makan char kuey teow yg dikhabar2kan sedap tuh..lepas maghrib zass trus kitorg gerak dari tropicana, kj menuju ke wangsa maju..excited sungguh aku nak makan char kuey teow n dah terbayang2 dah aku makan ngan lahapnya..(oh aku mmg sangat suka makan kuey teow)..tp malangnya sampai je kat bulatan ipoh tuh, kitorang stranded dalam jam! gilo jam tak hingat! kitorang langsung tak teringat yg arituh thaipusam..n pada sangkaan aku kalo yer pon thaipusam, mesti dah habes dah..ye laa dah malam kan..tp salah sangkaan aku tu..aku toleh kiri kanan, sumer kete adalah kete orang india! terpaksa laa En. Hubby melencong trus ke kepong then patah balik ke pj..hai satu hal laa plak..takpe laa ronda2 kl tgh malam kan..bleh tgk lampu..iyo la tu! padahal hati dah terbakar, perut dah berkeroncong..aku still senyum gik..tamo spoil mood En. Hubby, so aku gagahkan jugak mengukir senyum..at last kitorg sampai kat wangsa maju tuh around 10pm..kuar punya laa awal, last2 lambat gak sampai..dah ler sampai2 kene beratur tuk order..aku mmg lapar tahap gila baban, aku siap order char kuey teow special n nasik lemak ayam dia! tamak tak aku? haha..En. Hubby kata masa die kat UIA dulu mmg die slalu je makan nasik lemak situ, sangat sedap katanya! aku pon nak ler try rasa, tp aku nak gak char kuey teow, so aku order dua skalik! ahaha..En. Hubby kater die kagum ngan gerai tu, since die kat UIA dolu2 until now, gerai tuh masih kukuh kat situ..ramai gila org! walopon ramai, org2 sanggup beratur panjang semata2 nak makan kat situ..tmpt tu mmg meriah!! bukan setakat remaja je, pakcik, makcik, dak kecik, nenek n macam2 lingkungan umur ada kat situ..naseb baik takde laa lama sangat kene tunggu beratur sbb dia ada 5 orang tukang goreng kuey teow tu..derang mmg tak henti laa menggoreng! hebatt!! hmm tak sempat plak nak amik gambar juadah kitorg sebelum makan, sbb lapo sangat kan..so yg ada suasana org beratur ngan pinggan yg dah licin!! tinggai kulit2 udang je..haha


pinggan kitorang yg dah licin!

ada panjang gik meja yg derang susun belah kiri ni..mmg meriah!

mmg tak sesia ler kitorg stranded in jam skejap n pi jejauh semata2 nak makan char kuey teow tuh! haa korang pi laa try!! sedap!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...