Tuesday, June 21, 2011

7th checkup @ 33weeks

aha smlm checkup lagi..
bleh ke saya lupa sebenarnye appmnt saya adalah pada isnin minggu lepas?
saya silap kira..saya kira 4minggu selepas last checkup..sepatutnye dah start 3minggu gap..
oh sungguh laa lemah ingatan saya sekarang ini..
lagikpon minggu lepas, weekend saya sebok dgn birthday party aariz..langsung tak teringat!
pagi isnin minggu lepas saya rilex je bangun lambat..badan pon sengal2 sbb ahad tuh dok bz cargas ke sana ke mari..dah ptg baru teringat nak check appmnt card..
ahahaha..sebbayek smlm jumpa dr raja dia tak marah ke apa..
tsk..baru sorang anak, dah mcm2 lupe..

smlm timbang, saya adalah 65.8kg ye..naik 2.6kg!
berat baby pula sudah 2.1kg..ooh saya sangat lega dia naik..saya risau berat nye tak naik..
macam aariz dulu, aariz naik sket2 je..dah nak dekat bersalin tu lagik laa berat aariz tak naik langsung..
tp smlm check, dr cakap "oh haah besar sket laa baby kali ni"..
"takpe..2nd baby, dah loose..senang nak push"..
iyo lah dr..
dr: "so far so good..bp ok, baby ok, air ketuban ok..u should be ok..jumpe lagik 2 minggu"..
hmm 2 minggu? wah dah start kene jumpe 2minggu?
adakah debaran semakin terasa? jeng jeng jengg...
barang baby blom siap kemas lagik..
baju2 baby basuh pon idak lagik ni..
baby carrier(carseat) tak beli lagik..
breast pump accessories pon tak beli lagik..
haih haihhh..
harus disegerakan semuanya! baiklah! itu tugas saya selepas ini..PENTING!

oh lately ni saya sangat suka nak minum air gas..
mmg slamber badak je lah saya telan air gas..coke, mountain dew, anw rutbir [oh sudah bernama anw sarsaparilla sekarang], sprite..macam2 lah!
masa telan tak hingat..
dah abih telan nyesal plak..
smlm lupa nak tanye dr..ok ke org ngandung minum air gas..
tsk..ok ke ek? ada sesape ada jawapan?
risau pulak saya ini..

7 comments:

  1. uikss... mana boleh minum air gas.. gula banyak kan.. tak mengandung pun, air gas tu tak baik utk kesihatan.. aku memang tak minum air gas ni.. tak kira la mengandung ke tak... hehe

    ReplyDelete
  2. haa no..no!
    air gas xelok laa..
    jgn diamalkan ok pn azilah.

    ReplyDelete
  3. saya adalah pengorder air suam tegar(kalu tak mengandung)..mmg kalu pergi mana2 fastfood ceywah tuka air gas jadik air melo konon taknak minum air gas..tp bila mengandung saya bertukar sifat pulak! saya pelik!!
    alaaaaaaaa..aper nak jadik tah ni? ok ok saya insaf! saya akan berubah..harap2 saya dapat menahan nafsu air gas saya!

    ReplyDelete
  4. ehem, a&w tu tak tukar... mmg ada rutbir &sasparilla. :P

    air gas?lagi mau tanya ke???
    aku belasah je beb.. tapi jgn la jd rutin.. n dont forget to do 'cleansing' with lots of plain water.
    aku dulu ada org pernah sebut:minur air gas nanti anak kena asma. wallahualam part tu, tapi pak dia mmg ada asma,jd tak hairanlah kalau anak dia pon ada kan? hehehhe

    ko ok?? lama tak singgah sini... lalalaalla!

    ReplyDelete
  5. eh munek! lama tak nampakk!! aku alhamdulillah ok..ko?
    eh yer ke? cis! puas aku keliling jusco market tu mencarik rutbir..nan ado! yg ado sarsaparilla je..pfttt! harus lah dicarik rutbir jugak begini!(eh eh kater dah insaf?)..
    aha ok..terima kasih di atas info kamu itu!

    ReplyDelete
  6. bessnyee ilaaa tak lama lagi aariz nak dpt adik hehe..pasal air gas tu kalau dah teringin sgt minum sikit dahlaa..tp jgnla jd rutin plak.biasala tekak ibu mengandung ni memang pelik2 sikit.

    ReplyDelete
  7. Illa aku pun sama la hrtu ms preggy gle ngan air gas. Semua aku bedal. Awal2 tak la. Bila da masuk 5 bulan sampai la sehari sebelum bersalin. Tapi aku campur air kosong kunun2 nak kurgkan manis. Tapi aku rs samo yo jumlqh gula yg masuk. Aku x gemar pun air gas tp bila ngandung tetiba je jadi asik teringin.(boleh jadikan alasan ngandung :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...