Tuesday, March 1, 2011

"takuuut!! kookoch!"

ahahaa aariz sekarang penakut giler tgk cockroach..
even cockroach yg aku lukis kat kertas pon dia bleh takut!
bagus jugak dia takut..sbb kitorang bleh takut2kan dia supaya dia tak panjat/sentuh/pergi ke tmpat yg tak patut!
dia suka nak "mengemas" drawer kitchen cabinet kitorang ni..
dia juge suka nak panjat almari tv kat rumah ni..
dan yg paling menggeramkan, dia suka laa sangat nak turun naik tangga kat rumah tokma&tokpa di sepang! pantang alpa, skejap je dia dah kat tgh2 tangga..takut dia terjatuh je..bahaya!
disbbkan dia takut dengan cockroach, siap jerit2 n nanges lagik punye dia takut kalu nampak cockroach/gambar cockroach, maka kitorang letak gambar cockroach yg aku lukis kat tmpt2 yg taknak kasik dia pergi/panjat..
"takuuuuuuuutttttttt!! kooookoch!!"
"kookochhhhhhhhhhhhhhhh!!!" sambil berlari2..
mmg dia akan jauhkan diri laa dari gambar2 tu..
tp untill satu pagi ni, bila dia dah tak takut sangat ngan gambar2 tu..
dia amik gambar tu pastuh cepat2 campak jauh2..brani tp ada takut2 jugak di situ..
jadik terpaksa laa kitorang gunakan cockroach yg sebenar..
kebetulan ada cockroach mati tergolek dog kat dapur tokpa..
maka mayat cockroach itu menjadik bahan takutan si aariz..
letak kat tangga, dia tak brani laa nak turun/naik lagik..
wakakakaka..sian tgk muka takut giler dia..
terpaksa ok..kalu tak, separuh mati nak ikut bontot dia turun naik tangga..semput kitorang!
tak kasik kang, ngamuk..letak cockroach tuh, tak brani laa dia nak turun naik tangga lagik!
tetibe rasa cam jahat, nak beli cockroach getah(mainan) tu..
tp kang sian dia..takut sampai besar dia penakut ngan cockroach..aiseh!

tgh ketakutan nak dekat ngan lipas itu..

6 comments:

  1. hahahaa.. idea letal cockroach tu ezan suka.. sebab marea pun takut gak cockroach. nak try la.. kekekeke...

    ReplyDelete
  2. wah aariz dh pandai cakap,bile th basil ni ckp.sume tak faham jekkk

    ReplyDelete
  3. agak kejam gaks ler.. tp, terpaksa.. budak2 ni kalau kita marah, bukan nyer nak takot.. if jumpe benda yg dia takot, at least senang skit kita nak wat keje.. hihihih

    ReplyDelete
  4. berkesan ye taktik guna kookoch ni. kalau kakak aku guna kan nama org. anak sedara aku paling takut akalu dengar nama "pakcik mansur". ntah dari mana datgnya nama tuh kakak aku pun x igt dah. yg pastinye kalau dia nak wat nakal je, kitorg sebut la nama pakcik mansur. terus x jadi buat. tapi kakak aku takut gak kalau kat skolah nanti ade cikgu nama mansur. maunye dia tak nak masuk kelas nanti..hahahhah

    ReplyDelete
  5. alamak ezan, i rasa bersalah plak macam kasik idea kejam camtu..sian anak u nanti..i sebeanrnye tak sampai ati jugak nak buat, tp kadang2 datang geram tuh, tu yg buat

    cet, manader pandai cakap sangat...sket2 je..yg lebehnye aku langsung tak paham

    yana, kan? tuh laa..

    cik reen, itu laa..budak2 kan, senang je nak takutkan derang..tp itu laa jangka masa panjang tuh yg kita takut

    ReplyDelete
  6. bukan aariz aje.. auntie baiti pun takuttt gak kookoch..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...