Monday, February 28, 2011

wajah terbaru aariz

balik dari giant sabtu lepas, trus kami lakukan projek mengondolkan kepala si aariz..
rambut aariz semenjak cukur dalam pantang, tak pernah lagi dipotong..
kepalanye mmg susah nak tumbuh rambut..
tp bila skali dah panjang, adeii kerinting pulak..
pernah ler daddy gunting sket2 kasik pendek konon supaya rambutnye tak bergulung2..tp tak berkesan pon..lagikpon sket je yg berjaya dipotong sbbnye dia pon sama berebut gunting ngan daddynye..payah!
jadi kitorang decide beli mesin senang citer..kot?
oh susah jugak nak mengontrol si budak kecik itu ye..

dari dalam rumah, bersambung pulak ke luar rumah..terpaksa kasik dia leka dengan benda lain.. nasib baik kuceng kat rumah tuh pon memberi kerjasama baik..kuceng tu berjaye jugak laa buat si aariz dok diam skejap..
tp once kuceng tu bergerak je, dia pon sama dah tak boleh duk diam..
maka terpaksa laa berhenti kejap, kasik dia lepas..

mamat a.k.a kuceng tokpa yg baik ati meneman aariz dimesin rambut marah sbb mamat tu lari..
pastuh sambung balik kat car porch depan rumah..kasik dia tgk air pancut plak..tp tinggal nak trim je pon..selesai dah mesin dalam rumah..

misi mengejar mamat kembali..oh lihat! dia berjaye menangkap mamat dan dikurung dalam troli itu..oh ini salah satu kegemaran dia..menolak troli ke hulu ke hilir..

sambung lagik trim rambutnye..tadaaaaa..beginilah wajah terbaru si aariz..aiseh muka nampak semakin banyak akal! tp i loike! sbb tiada lagik rambut bergulung2..keh keh keh

thanks daddy! tetibe menjadik bidang terjun daddy plak mesin2 rambut ni..

5 comments:

  1. nampak dah besar!!! sesuai jadi abang...
    kitorang potong rambut zarif kt kedai mamak jer..

    ReplyDelete
  2. hahaa aariz dh besar..mesti mama penat nk kejar.nnt dh ade adik aariz musti behave tau..jgn buli mama.buli daddy jek ok!

    ReplyDelete
  3. aah dah boleh jadi abg aariz :D
    (athirah skang beriya asik main anak patung/baby. bagi minum susu, salin pampers etc. pastu siap dukung dua tangan sambil cakap "ala sayang sayang" ahahah sabo je laa ;p

    ReplyDelete
  4. yana:oh ye ke nampak cam dah besar? wahh bagus lah..ada ciri2 eh jadik abang? hihi

    zehan: mestilah dah besar..takkan laa anak aku tak besar2 kan..ehehhe..
    yaa betulll tu!! buli daddy saje! yezzaa zaya laah aunty!

    fatih, wah athirah sungguh penyayang..senang laa sok2 bila adik dah keluar, dia bleh tolong mummynye jagekan adik..wah! ringan keje ko fatih!

    ReplyDelete
  5. aariz nmpk dah besar ha...sesuai di panggil abg aariz.

    daddy kenalah reti buat semua benda..baru leh jadi HERO pd anak2 kan. kalo tak, kompem otromen lah hero mereka...eheheh

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...