Daisypath Anniversary Years Ticker
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

Saturday, January 31, 2009

cacar marba

kenape aku taruk tajuk entry aku kali ni cacar marba? hehe sbbnye adda 3 crite yg aku nak citer tuk entry ni.

Cerita Pertama: Aku tak bleh tido malam tadik
kenape ek baby dalam perut active time malam? time2 aku baru nak pejam mata tu laa time die baru nak bergerak cergas! sbelum ni, walopon die dah start kicking, tp takde laa terasa sangat..tp malam tadik, perut aku beralun2, cam ombak!! tetibe aku teringat taktik tuk taruk tgn mr. hubby atas perutku(sbb si chumelku ini akan stop kicking tiap kali kalo tgn mr. hubby nak rasa die gerak2)..mr. hubby time tu dah lena diulik mimpi..sambil lalok2 tu diletak juge tgnnye atas perutku..tp taktik tu tak berkesan nampaknye..si chumel dengan lebih gigihnye menendang aku seperti melepaskan geram!!..ntah hangin ape malam tadik die ngamuk dalam perutku..puas aku pusing2 tuk lelapkan mata..dah ler aku sekarang dah susah nak tukar2 posisi..huu aku pejamkan jugak mata tuk lelap..dan akhirnye aku tak sedar bila tah aku dah terlena..yg pasti aku tersedar bila mr. hubby kejut tuk solat subuh..huu harap2 malam ni si chumel ni baik ati sket kasik can mamanye tido dengan lena..

Cerita kedua: Suami mithali
seperti ari2 sabtu biasa, aku terpaksa ke keje (huu busan sungguh keje ari sabtu)..setiap sabtu plak tu(ye aku nye weekend adalah sunday n monday)..org lain kot ye pon kene keje sabtu, takde laa setiap sabtu kan..alternate sabtu je..n arini banyak task perlu aku setelkan disbbkan arini monthend..so task bertambah sket tak seperti ari2 biasa yg lain..dah ler malam tadik tak cukup tido, terasa penat sangat! so tinggal ler mr. hubby sengsorg kat rumah, ntah makan ntah tidak..aku tak sempat pon nak masak lunch tuk die tadik..sori ye sayang..tadik setibanya aku dari office, senyumanku lebar sampai ke telinga!..lantai rumah masih agak lembap..wah! mr. hubby mengemas n mop rumah!! nampaknye arini merupakan ari yg sangat produktif mr. hubby..habes semua tandas,shower dan dapur disentalnya.. mekaseh sayang!! seingat aku sepanjang aku preggie ni, tak pernah langsung aku mengemop rumah..yg pastinya suamiku yg mithali itu yg mengemop rumah ni dalam masa 5 bulan ni..semoga mithali awak tuh kekal sampai ke tua ek! amin! hihi

Cerita ketiga: sardin roll
yosh! sardin rollku itu still rangup(tak lembap or lembik) walopon dah 3 hari tidak bergoreng..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...