Daisypath Anniversary Years Ticker
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

Friday, July 29, 2011

presediaan menghadapi bulan Ramadhan Al-Mubarak

oh sebenarnye lebeh kepada persediaan menghadapi bulan ramadhan semasa dalam pantang..
saya kemungkinan akan beranak anytime soon je ni..
but hopefully dapat lah saya berpuasa at least 2 3 ari ke kan..
ternanti2 hari puasa pertama tu..lain perasaaannye..
so first yg perlu disediakan ialah mentally..
saya dah lama prepare yang ini..
saya dah tanam n semat dalam2 kepale otak saya, saya akan beranak dalam bulan puasa, maka saya harus tabah dan kuat menangkis segala dugaan di sepanjang bulan puasa..
oh harap2 saya tak terliur itu terliur ini bila tgk orang berbuka puasa..
sebab tu, ape je yg saya teringin sekarang ni, saya seboleh2 usahakan tuk makan!
dengan harapan, dah merasa dah, jgn tekak ni ngade2 terliur lagi..

physically? ada gak praktis puasa masa saya tgh sarat ni..bukan praktis pon..mmg terpaksa..menghabiskan sisa2 ganti puasa yg saya tak ganti2 taun lepasnye puasa..
haa berjaye saya puasa 8 ari! alhamdulillah saya tiada hutang puasa buat masa ini..
taun depan je laa belambak2 kene ganti ni..humang aih!
so harap2 sekiranye tak beranak lagik minggu depan, dapatlah saya sama2 berpuasa dengan orang lain..jadi kurang lah sket puasa yg perlu diganti..oh yeahh!

sekarang ni tgh musim buah kan? sukanye saya dok pulun buah-buahan ari2..
tembikai, manggis, mata kucing..duriann!! oh heaven betul dapat makan buah2an tempatan ni!
oh saya sangat suka buah mata kuceng! mmg slalu beli letak dalam fridge baut stok makan ari2..
saya maaaaakannnnn semua benda sampai saya dah muak! boleh?
arituh masa ganti puasa, tetibe terasa nak makan putu piring tmn tun..oh biasa kalu bulan puasa, kitorang mmg slalu beli putu piring kat param tmn tun tu..
punye gigih en. suami gugel..so jumpe laa ada satu makcik jual putu piring kat tmn tun tu..beli beli, skali kurang sama rasanye..tp ok lah dapat jugak makan putu piring..jgn dok terliur plak nanti kan?
pastuh teringin gila nak makan kuih raya..penangan fesbuk punye pasal..
kat fesbuk tu dah sebok org dok promote kueh raya..sampai teringin2 plak saya tgk kueh2 raye tu..skalik pergi giant aritu, ada laa plak jual kuih raya, maka saya pon belilah..supaya saya dapat makan sebelum saya berpantang nanti dah tak bleh nak makan!
huh biasa laa..dah nama beli kat giant..rasa nye pon cam hampeh je laa kan..tp ok laa tu..
janji dapat mkn kueh raya..jgn saya terliur nak makan kueh raya lg dah lepas ni..aci gitu?
baju raya pon dah siap! eh? dalam pantang pon nak raye?
eh tak raya tak bermakna tak perlu pakai baju baru..tul tak?
en. suami dan aariz juga dah ada baju raya! yey!

oh ok lah..di kesempatan ini, saya ingin mengucapkan Salam Ramadhan Al-Mubarak dan selamat berpuasa kepada semua muslimin dan muslimat tak kira di mana anda berada..
semoga ini bukanlah ramadhan terakhir buat kita semua..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...