Daisypath Anniversary Years Ticker
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

Thursday, October 29, 2009

honey i killed ur fish!

"sorry sayang! saya tak sengaje!"
ok arinih aku dengan tak sengaje nye terbunuh ikan En. Daddy yg baru je dibeli smlm..
ahaha..sian En. Daddy..naseb bayek bukan ikan kelisa..
kalo tak, mau nanges tak berlagu laa En. Daddy..
ntah ape mimpi En. Daddy smlm beli ikan red parrot tu..
sbelum ni ada la die menyatakan hajatnye mahu membela ikan kelisa..
tp smlm ptg, tetibe je ada akuarium n 2 ekor ikan red parrot kat rumah aku..
seperti slalu, mmg tabiat aku sebelum kuar rumah, aku akan off semua switch plug..
n tadik tgh hari, sebelum kuar umah, aku trus je ringan tangan menutup switch di belakang tv..
aku lupa yg akuarium tuh berkongsi plug ngan tv..
tadik ptg balik, aku tgk akuarium daddy sangat keruh n sekor ikan die dah telentang..
woh panik sebentar..
aku mana laa tau pasal ikan2 ni kan..
trus call En. Daddy ngadu pasal ikan die..
oh masa tuh aku mmg langsung tatau aku laa penyebabnyeh..
bila En. Daddy tanye "awak tutup switch plug tv eh?"..
then dush! baru aku teringat!
OMG! aku mmg tak ingat langsung..
sekor lagik ikan dah nyawa2 ikan dah..[haa ni baru btul org kater nyawa2 ikan]
ikan yg dah bernyawa2 ikan..
En. Daddy balik trus terkam akuarium dia..
nasib baik sekor lagik ikan die dapat diselamatkan..

haih ingatkan En. Daddy suka bela ikan di fesbuk je..
rupe2nyeh realiti pon die suke..
jgn die tetibe nak bukak cafe/restaurant n tetibe nak ada farm plak lepas ni dah laa..
2-2 tuh pon game yg die suke main di fesbuk..
haih kuat btul penangan fesbuk ni ye?

5 comments:

  1. hahaha...angah jom main scrabble plak kat fesbuk..syok oooo..level eteh dah semakin jauh meninggalkan awk kat fv....semangat wooo....tanah sawah tu hutan jugak!!

    ReplyDelete
  2. hehe sebbaik en daddy tak marah ye.. kalo aku jadi ko pon aku rase mesti jadi bende yg same. aku sgt tak alert dan tak terer hal ehwal penternakan pets ni sumer huhu

    ReplyDelete
  3. alah kesiannya ikan tu! habes buat ape lepastu? tanam dkt blakang rumah ke... goreng buat mkn dgn nasik? hehe.

    ReplyDelete
  4. gile fesbuk,jgn nti ko igt dh kasi aariz susu tp sebenanye main permainan fesbuk sudah hahahhaha..logik ke? mungkin suatu hari nanti hahhaha

    ReplyDelete
  5. makteh: woh itu laa..die yg baru join, die yg dah gila banyak level..main ari2 la tuh..heabt btul..daous tanye die takde keje ke? haha

    fatih: itu laa..sebbayek, daddy's cool! aku mmg langsung tatau laa kan menda alah akuarium2 ni..suh bela kucing bolehlaa..aku mau bela kucing, die tak kasik..die bela ikan, bleh plak..takpe..kasik can..

    thara: haa ke mana lagik, ke tong sampah laa..busuk gila pagik tadik sampah tu..umah kitorg takde ground laa nak tanam..sedeh =(..nak goreng? eee tak selera laa tgk ikan tu nak dimakan..

    mancet: isk daous yg gila..aku tak ok..aku masih waras

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...