Tuesday, August 24, 2010

aariz dan songkok rayanye

haa dah alang2 sampai shah alam ari ahad lepas, kami lajak ke pkns tuk misi mencarik songkok aariz..
sebelum ni dah sampai dah situ..seminggu sebelum puasa..
tp time tu tgk2 je..sbb kebetulan temankan wan aariz shopping jubah raya..
tanya2 booth kat tgh2 tu, katenye songkok yang sesswai tuk aariz saiz 16..tp yg dah siap, saiz 16 mmg susah nak dapat..n kat kedai tu saiz paling kecik 19 1/2..
kene tempah laa nampak gayenye..bila tanye kat mana bleh tempah..bleh ke org tu kate tatau..cais..kemut!
jadi plannye raya taun ni songkok aariz kene laa carik kedai tuk ditempah..tatau kat mana nak tempah..tanye mancet, dia dulu tempah kat selayang..adeh jauhnye..tamo tamo..kene carik tmpt yg dekat dan senang nak pi..kang pi tempah jauh2,kat selayang ke kat masjid jamek ke, dah satu hal nak pi lagik skalik meredah kl tu tuk pi collect plak..leceh sungguh..
dari hari ke hari..tak tempah2 jugak songkok si aariz..sampai laa sabtu lepas..mancet dapat songkok basil kat pkns shah alam..saiz 18 katenye..tayah tempah..ada je jual kat booth bawah2 tu..huu..kitorg pon mencuba laa naseb..
pi lagik skalik pkns carik..kalo takde kat booth bawah2 tu, bleh laa tawaf turun naik pkns tuh carik kedai yg bleh amik tempahan songkok..
skalik ari ahad tu, try punye try, rupenye kepala aariz saiz 18 jugak..cais! tipu laa org tu arituh..
mulanye kitorg serang tingkat atas dulu..dari satu kedai ke satu kedai..bila tanye songkok tuk budak cam aariz, semua geleng2..takde saiz..
sampai laa satu kedai ni, kitorg ternampak ada saiz 18 1/4..kasik try sama itu aariz, taraaa longgar sket..bleh masuk 2 jari lagik kat songkok tu bila dia pakai..songkok santek dah..tebal, tinggi[songkok org johor] dan kemas..tp longgar sket..saiz 18 takde plak..
makanye kitorg pon trun laa ke bawah..misi mencarik songkok saiz 18 bermula..
2 3 booth jugak kitorg tanye, semua geleng2 kater takde saiz..siap ada tu cam nak tanak je layan..ape daa cam tanak berniaga je..[bak kater daddy, dah kaya agaknye..untung dah banyak]..hish..takpe takpe..dia tamo jual, kita pon tamo beli laa..hahaha
tak lama lepas tuh, ada laa jumpe satu booth jual songkok saiz 18..try kat aariz, dia dok asik cabut2 songkok tu..adoii tak sempat nak tgk kehenseman dia bersongkok..mmg cam dah ngam kat kepala dia, tp tgk songkok tu cam nipis dan tak berapa kemas..ye laa harge pon rm10 je..
takpe takpe..kitorg pon buat alasan, "longgar laa, ada tak saiz lagik kecik?"..mmg takde laa kan..haha bijak tak? alasan tamo amik, nak pi carik kat kedai yg lain..
kitorg jalan2 lagik sambil menikmati lagu kosert kat tgh2 tu..ada plak persembahan kat situ..ada artis..ramai! tapi kami tak heran pon..haha..sbb misi utama songkok aariz masih tak tercapai..
skalik lalu depan kedai jahit kat tepi2 tu..kedai ni siap buat capal lagik..ada songkok depan kedai dia..ada saiz 18..try2 kat kepala aariz, elok plak dia tak cabut..dia leka kene agah ngan mamat kat kedai tu kot..ape lagik, trus laa beli..nampak cam ok je..kemas, tebal tak tinggi sangat..[sebenarnye tak minat songkok tinggi2..cam klaka je..]
harge pon murah je..haha ok laa tu labu..ntah2 tak lama pon aariz pakai..tatau laa brapa lama je bertahan songkok tu atas kepale dia..mari kita tunggu dan lihat saje lah nanti!

ni gaya2 aariz memakai songkok dengan sendrinye[sbb kalo kitorg pakaikan, dia asik laa nak cabut]..kitorg suh dia pakai..macam2 laa cara dia pakai..
taraaa...last2 baru betul..

9 comments:

  1. suka tgk muka aariz last picture ni.. handsome giler! hehehe....

    ReplyDelete
  2. alalala.. tomeinyer~! Zarif nye songkok pon size 18, beli kat KAS boutique.. sebelah Jakel Shah Alam. Kat situ pon bleh tempah songkok.

    ReplyDelete
  3. ezan, hehe kita pon suka last pic tuh!! thanks


    yana, laa ye ke? huhu ok ok dah tau mana nak tempah dah lepas ni..thanks ye
    oh sama saiz eh?tayah tempah laa tuk zarif..

    ReplyDelete
  4. eh kitorng pun pegi PKNS ahad aritu! hehe tapi kejap je la, tatahan crowded. encemmmmnye aariz pakai songkok! dah macam org bujang dah :D tu belum kene samping lagi tu hehe :)

    ReplyDelete
  5. ish3...dh besar anak bujang nih.shomelll nye pkai songkok..wat tadah duit raye ek ;p
    tp xdpt geng ngn firas la.firas pkai kopiah je.

    ReplyDelete
  6. awww chomelsnyaaaaaa! hahaha. i pon tak saba nak pakaikan songkok pada aydein raya tahun ni! tahun lepas tade chance pakai pasal kepala kecik lagi. tahun ni, haa amik kau, skali kene pakai size 19½ ok! hahaha. besa sungguh kepala anakku. jgn besa nanti jadik besaq kepala dgn mama papa dia sudahlah! :P

    ReplyDelete
  7. fateh,haha tak terserempak plak kita..aku pon pi SACC mall kalu nak tau..aariz siap main remote kete kat tingkat atas tu..aku dok mencarik kasut raya laa konon..masuk primavera yg berkenan takde saiz aku, pastuh banyak kasut tutup semua kaki..haih tak sesswai sungguh..masuk vincci pon tak menarik..hish..2-2 tempat kita tak terserempak plak kan?

    zehan,belikan lah anak bujangmu itu songkok jugak! bleh geng ngan aariz..[eh tp kang tak geng plak ngan abahnye]..ala takpe beli songkok murah cam aariz ni..raye pertame pakai kopiah, raye ke-2 pakai songkok..sure shomell jugak macam aariz nanti! hehehe

    oh ye ke thara? besar jugak tu..tp senang laa nak carik songkok tuk aydein..saiz 19 ke atas mmg banyakkkk..hahaha aydein budak baik takkan besaq kepala punye laa..insya Allah..

    ReplyDelete
  8. Hahahahahhaha sib baik yam pempuan...cari tudung senang je....

    ReplyDelete
  9. alala..tiut miut la.. tak saba nak tengok Aariz pakai masa raya nanti!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...