Daisypath Anniversary Years Ticker
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

Friday, September 18, 2009

Selamat Hari Raya Aidilfitri!

wah tinggal lagik satu hari setengah je lagik kita nak beraya!! arini aku dah start cuti! yeehaa!..tugasan arini mahu mengemas rumah dan mempacking barang2 yg nak dihangkut pulang kampung..[wah macam jauh sangat laa kampung ku ituu]..raye taun nih agak meriah sket kot? insya Allah..sebbnye this is the first time we celebrate raye ber-3! hmm camne laa agaknye ek aariz masa raya nanti!? hopefully die well behave laa..jgn ikut pe'el mak n makcik2 die masa kecik2 dolu dah laa..mama kater dolu2 kitorg mase kecik, kalo raye umah org tamo naik/masuk pon umah org..sanggup dok kat luar rumah, takpon dok dalam kete..kalo masuk rumah org, nanges melalak tak hingat..aihh...tp yg paling teruk mama kater si aunTie aariz (kakti)..haha femes kakti..[mmg sengaje nak femeskan kakti kat blog angah nih..hihi]..

persiapan raye? well for persiapan raye taun ni, kitorang banyak spent for si kecik tu je laa..baju raye die je sampai 6 pasang..aha...mak die pon tempah baju raye smapai 7 1/2 baju..haaha..part baju bajan je laa kitorg spent..curtain taun ni tak ganti..malas..taun lepas dah ganti..taun depan la plak ganti baru..hihi jimatt..alas meja, kueh raye semuanye tak beli..malas nak beriya2 sangat menghias..taun lepas beriya2 aku tukar langsir, tukar alas meja, buat kueh raye, beli kueh raye..tapiiiiiiiiiii, takde pon org yg datang beraya ke rumah aku! banyak aku beli kueh raye, buang begitu saje...sbbnyeh kitorg tak larat nak makan sendrik kueh2 raye tuh..dah tuh banyak sangat memborong kueh raye..yer laa raye pertama sebagai somi isteri..mestilah expect bezzkan nak hias2 rumah sendrik..maka taun ini tiada lah hias2 semua tu..kitorg prepare for diri sendrik je..part baju bajan..ahaha..taun nih En. Daddy rembat sepasang baju melayu kat dzulclassique..sengeh ke telinge punye suke En. Daddy nak raye taun ni..aku pon puas ati ngan pilihan die kali ni..kalo tak, for sure ada je yg aku tak berkenan..tp dah die pilih, aku senyum je..tp tuh taun lepas..taun ni, aku trus angguk2 kepala bila die pilih yg die berkenan tu..sbb aku mmg berkenan ngan semua design yg ada kat dzulclassique..harga berpatutan..n puas ati ngan kemasan die..taun depan insya Allah aku nak tempah lah baju raye kat kak ina dzulclassique!..masa nikah dulu kitorg tempah situ, mmg puas ati..wah melencong plak citer aku..ok back to raya preparation..aku taun ni dapat sehelai jeans..dah 4 taun tak beli jeans!..punye laa lama tak menjejakkan kaki kat levi's store, skalik aku belek2 harga, mak aih dah naik sampai rm259..ada yg sampai rm305..gilo apo? dolu2 paling mahal pon rm205 je..haih tp dah jejauh sampai kat sg wang redah jam bagai, takkan tak beli plak kan? buat penat En. Daddy drive, so aku pon amik je laa satu..kebanyakan jeans yg aku berkenan, semuanya yg jenis ketat2 di peha dan super low..nasibbaik ada satu yg ngam2 cun bila aku pakai..[aku bukan laa kate aku cun, jeans tuh yg cun]..naseb bayek..ok laa tu..En. Daddy plak memula nak gak amik satu tp bila die try2 semuanya tak cun bila die pakai.. takde satu pon yg berkenan di mata aku n mata die..so aku je laa yg dapat jeans baru..sian En. Daddy..tp die kater die puas ati dah raye taun ni takde jeans pon takper..janji die dah ada baju melayu yg bezz tuh..tp betul gak..org beraya pakai baju melayu, bukan jeans kan? oh tema kitorang taun ni : cokelat orange..tapi aariz tak ikut tema sangat..susah ler nak mencarik color yg sedondon ngan kitorg..kalo die pakai baju melayu takpe gak..senang sket..takpe, taun depan mama akan usahakan die pakai baju melayu jugak!! taun ni kecik sangat die nak pakai baju melayu..takde saiz! sori ye aariz..taun depan lah plak ok?

taun ni turn raye di melaka, umah mertuaku.. raye ke-4 baru pulang ke rumah mama di sepang..korang plak raye mana dulu taun ni?

oklah di kesempatan ini, saya ingin mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI, dan mohon ampun maaf sekiranya ada bahasa atau kata2 saya yg mengguriskan hati kamu2...selamat pulang ke kampung halaman masing2..pandu cermat, jiwa selamat.. ingatlah org tersayang..nah duit raye tuk korang2..enjoy!!

6 comments:

  1. selamat hari raya ila!!
    maaf kalau ada kate2 yg menyinggung.. :)

    raya dtg ler rumah, BTS.

    ReplyDelete
  2. selamat hari raya aariz:)

    & selamat hari raya to mummy & daddy

    jemput mai umah k! alang2 ko lame bebenor bertapa kat melaka tu kan..kan

    ReplyDelete
  3. raya johor la dulu tetiap tahun johor dulu baru sabah :D

    ReplyDelete
  4. laaa....apsal tak pos je kueh2 raya tak abis tu kat rumah makteh..ramai yang boleh tolong abiskan!!
    pasal duit raya terkini tu...agak2 tak kena saman ke nanti dengan kerajaan malaysia!!!!hihihihi.....

    ReplyDelete
  5. selamat ari raya semua! maaf zahir batin gak..insya Allah munek.nanti aku serang!!! nak ajak yun skalik laa..bleh aku culik adam! haha..yun insya Allah..mmg niat nak serbu umah ko pon!!haha..wah untung laa baiti first hari raye kat johor je! haah kan makteh, saya tak teringat pong! tp dah berbulan22nye kueh ado ke yg sudi nak makan? tu pasai buang..hihi..ntah laa..takpe, takde org bank negara yg check..ihihi

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...