Daisypath Anniversary Years Ticker
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

Thursday, December 10, 2009

i have no choice!

arinih follow up checkup ngan my orthopaedic..
result = injection!
setelah 4 minggu berpysiotherapy, the pain is still there..
so tuk mengurangkan masa yg perlu aku ambil tuk sembuh, dr suggest injection..
inject di tendon yg sakit itu!
woh sakit ok! walopon jarum die tadik takde laa sebesar jarum for epi, tp sakitnye ngalah amik epi! tgn tgh sakit, pehtuh kene inject plak..
mmg aku menjerit laa time kene inject tuh..
lantak laa org nak kater ape..mmg sakit gilaaaa..
but before i take the injection, bertubi2 solan aku tanyer..
mmg jenuh ler dr tuh nak menjawab..
yer laa steroid diinject ke tgn..
1. ada aper2 efect ke kat breastfeed [ni mostly aku takut..sian kat aariz] so the answer is no!
2. aper risiko after this -
  1. ruptured - so far die kater die lom pernah jumpe gik
  2. warna kulit agak lebam or cerah kat bahagian injection tu..but this depend on persons
3.how many person came back with pain after injection - so far no..kalo ada pon sorang je.itupon after 9 months[alaa ni yg tak sedap dengar coz after injection, the option to heal is operation! oh no!! i dont wanttttttttt!!]
4.lepas injection kene physio lagi ke - no need! immediately u can feel ur hand is back to normal

dan bermacam2 lagik solan yg aku tanye tadik..
cuma pesan Dr tadik, aku akan rasa sakit sangat on 2 3 days ni..[hopefully aku dapat tahan]
dan aku sangat hepi tak perlu ulang alik ke rehab center tuk physio!
penat tau! 3 kali seminggu..after keje, stret ke rehab..
begitulah rutin ku hari2 selama 4 minggu yg sudah..
oh sepanjang aku di rehab, macam2 jenis sakit dan pesakit yg aku jumpa..
pada mulanyaaku ingatkan rehab tu tuk tmpt org yg sakit2 tua lemah otot/tulang..takpon org yg patah tgn/kaki/pinggang..or takpon org yg sakit tgn cam aku..
rupe2nye lebeh dari tu...
satu kes yg menggerunkan : this one guy putus jari..oh 3 jari die putus masa eksiden..so surgeon sambungkan balik n betul2kan urat supaya die bleh gerakkan jari2 tu..gerun gila tgk tapak tangan die penuh ngan stitches! so die ke rehab tuk exercise jari2 n physio tgn die tu..
satu lagik kes plak, menyayat ati.. : a girl i think almost 2 years maybe, her left hand melecur kene air panas..sian sangat!! meraung2 die masa physiotherapist buat something kat jari dia..jari die semua melekat sbb cair termasuk urat2 cair..kesahnye die merangkak2 masa baby, then camne tah air panas tertumpah atas tgn dia..masa tuh die baby, Dr tak bleh wat ape, so tunggu die besar sket..last 2 weeks die nye operations..meraung yg tak hingat punye dia, aku yg dengar rasa cam nak nanges gak terasa kesakitan dia...'wa puyau wa puyau!!' uii meronta2 dia..siann gilaaaaaa...aku terbayang wajah aariz dah time tu..tak dapat bayangkan camne laa kalo budak itu adalah aariz! oh aku kene berhati2 aariz skang tgh sebok mengasah skill merangkak dia..semuanya die nak explore!..oh pesanan ku kepada semua dan juge diriku..berhati2 anak merangkak ni..jauhkan segala2 benda yg merbahaya!
kes2 yg biasa aku jumpa : patah tngan, patah jari, patah kaki,terkehel tulang belakang,org tua yg sakit otot..
sebenarnye banyak gambar nak taruk ni..nanti2 lah..i penat..tgn pon tak leh nak menaip sangat..
yang pasti..mulai esok sampai laa ke minggu depan, kami cutiiiiiiiii!! bezz bezz..
esok nak ke kuantan-kemaman..mau mencarik sata! yahuuu!
bonus thn ni pon alhamdulillah dah masuk! aku sangat hepiii!! bercuti dengan poket yg penuhh! hurayy!

4 comments:

  1. bestnye ko byk cutiiii,,nk sikitt..wah ko kuantan balik kg ke ikut daous?

    ReplyDelete
  2. erk..ngerinye aku baca citer pasal budak melecur tu.

    hope tangan ko cepat sembuh..hehe bercuti2 malaysia ke timur nampaknye.sronok!

    ReplyDelete
  3. dia cuti tu bukan cuti sakit lah mancet.. tu perabis AL.. dia balik kampung.. aku pun cuti gak wakakaka.. jgn jeles..

    injection tu sebenarnya aku dah suruh amik masa awal2 sakit lagi.. tapi wife aku nih lagi suka sakit lama2...

    ReplyDelete
  4. emm sabar lar ea.,
    hope cpt sembuh.,
    n bole tros berblog.,

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...