Daisypath Anniversary Years Ticker
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

Tuesday, December 13, 2011

ovulation calendar - tolong!!

berborak2 pasal conceive baby ngan mancet a few weeks ago..[no no! saya tak merancang lagi for new baby]..
aqeef baru je 4 bulan..hopefully saya dapat rehat setahun dua dan concentrate kepada 2 anak yang saya ada sekarang ini..
since dah ada 2 hero jejaka idaman, teringin laa pulak nak ada puteri jantung hati ye tak?
oh tapi bukan sekarang lah!
jadi mancet mencadangkan supaya saya download ovulation calendar di henpon saya itu dan juga di pc saya!
hmm smlm baru teringat nak cari dan donlod!
banyak gilaaa saya jumpe di appstore..yang berbayar mahupon yang free! melambak hokay..pilih saje mana yg anda sukaa!
sudah pasti lah saya amik yang free punya kan!
ada app tu bezznye siap bleh popup reminder "today is the day!" wah bagus sungguh lah!
siap boleh bagitau today untuk baby girl ke baby boy! fuyyoo!! canggehhhh!!
taaaaapi! saya ada masalah sekarang ini!
app tu kene set last period kita bila?..
dan saya punye last period setahun ++ lepas![which is before saya pregnant si aqeef] saya tak hingat!
kot yer pon valid ke nak guna date yang dulu tuh?
cenggane ni? ada sesaper tahu apa date yg patut saya pakai?
tolongg!!!!

[oh ini saya bukan nak try tuk conceive baby ye..ni untuk prevention]

6 comments:

  1. logiknya.. mana boleh letak tarikh last period sebelum ko peknen dulu. camna dia nak kira.. ko kena period dulu lah camni baru leh predict. lagi satu, selepas bersalin, ovulation akan berlaku dulu sebelum period. maknanya, once ko dah period, actually dua minggu before that dah ovulation. tu yang bahaya kita tak tahu bila ovulation start berlaku. so, precaution kena buat sebelum period.. aku cakap ni pun berdasarkan apa yang aku baca.. hihi.

    ReplyDelete
  2. ohoh! yer kaaa?? wakakaka..aku tak amik bio lah! lagik laa bengap nye bab2 ovulation ni! haha!
    alaa tak bleh guna lagik laa app aku ni..huuuu~
    thanks for the info ye cik atul!

    ReplyDelete
  3. kekekekeee ilaa..
    apelaa salahnye dpt puteri hati tu cecepat..bess wooo...bju gegel byk centek2 neh.lebih kopak duit dri belanja 2 anak bujang tuh.huhuuu best of luck ok :D (ehh aku ni ckp mcm ko nk conceive bby lak kan..tp xpe...i suke jek!hihiii)

    ReplyDelete
  4. aahla ila, mana bleh kire last period dulu. tu sblm beranak. selagi tak period ni, selagi tu la mmg kena berhati2 agar tidak eksiden hihihi..

    ReplyDelete
  5. betul kata atul. aku horor time awal2 nak 'berparti' dgn laki aku dulu. sbb ovulation mmg dtg sblm period. aku takot...hahaha.
    awal2 mmg leceh....

    dulu aku paksa din pakai glove...ngehe. tp laki pakai glove manjang...bosan gak dia kan...huhuuh.

    ReplyDelete
  6. ewah zehan! cobaan meracun aku ni!! jangann jangannn!! dah lama aku bertahan menahan geram tengok baju gegirl okeh? takpe takpe..aku masih boleh menahan kesabaran lagi..
    eceh ko tuh..bila mau tambah adik tuk firas? ke dalam proses sebnarnye? ko preggie eh? baby girl keee??? bezznye! :p

    fatih, alaa itu laa pasal!..kene berhati2 lebeh ni!

    farin..akakakakakaka.."berparti"? sungguh havoc ayat ko itew..doctor aku plak aritu tanye "dah bersama?" aku nak tergelak pon ada..macam2 term eh? ekekeke..
    alahai cenggane ni? tamo laa tereksident lagi..tsk

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...